نقاشی و سایر هنرها

وبلاگی در باره نقاشی و طراحی و سایر هنرها

نقاشی و سایر هنرها

وبلاگی در باره نقاشی و طراحی و سایر هنرها

در باره لئوناردو داوینچی

دریک دوران علمی، سیاسی و هنری بسیار مهم در تاریخ یک مرد افسانه ای و نابغه به دنیا آمد. لئوناردو داوینچی، نقاش، مجسمه ساز، معمار،مهندس، ریاضیدان و آناتومیست همچنین موسیقی دان و مخترع. یکی از بزرگترین انسانهای دوره رونسانس و یکی از بزرگترین نوابغ کل دوران تاریخ بشریت. وی خود به تنهایی یک سبک و یک فرهنگ جدید را پایه گذاری کرد. وی در طول زندگی طلایی خود مقاله ها و مطالب بسیاری در مورد هنر و دانش نوشت. این مطالب نه فقط برای کشور خود بلکه برای تمام جهان ارزش بسیار دارد. خیلی از موارد و موضوعاتی که پیرامون این نابغه بزرگ وجود دارد حالت اسرار آمیز و رازآلود دارد. از نوع دستخط لئوناردو تا ناپدید شدن وی در یک دوره زمانی، نقشه های وی و طرح اختراعات او همه و همه روایتگر یک نابغه بسیار مرموز و انسانی چند لایه و بسیار پیچیده می باشد. در طول سالهای زندگی لئوناردو انفجار ایده های مختلف توسط متفکرین و هنرمندان بسیاری روی داد. این وقایع یک عصر و دوران جدید را آغاز نمود که آثار آن تا به امروز نیز بر جوامع بشری باقی مانده و چه بسا پایه گذار تمدن جدید و علوم پیشرفته نیز می باشد. برای شخصی مانند لئوناردی این دوره تقریبا یک دوره ایده آل برای زیستن بود. لئوناردو از دوران کودکی در منطقه وینچی توسکانی شروع به تحقیق و کنکاش محیط پیرامون خود کرد.



وی در همان سنین کودکی شروع به تحقیق و کنکاش بر روی گیاهان، حیوانات و حشرات کرد. متاسفانه لئوناردو یک موقعیت خاص و نامناسب داشت، وی فرزند نامشروع یک شخص مشهور بود. و مادر وی زنی روستایی که اطراف شهر زندگی می کرد بود. لئوناردو در خانه پدر زندگی می کرد و مادر او با مردی هم طبقه خود ازدواج کرد. لئوناردو یک کودکی شاد را در خانه پدر خود سپری کرد اما با این حال به دلیل شرایط تولد امکانات زیادی را از دست داد. اما یک موضوع مهم در مورد لئوناردو توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده، وی در یک مدت زمانی ناپدید شد و پس از بازگشت برای وی اتفاقات عجیبی رخ داد.

 بهر حال عجایب و ناگفته های فراوانی پیرامون زندگی و شرح حال این نابغه بزرگ جهان وجود دارد. رازهای نامکشوفی که همچنان برای پرده برداری از آنها به کوششها و جستجوهای تاریخ پژوهان و محققان هنر نیازمند خواهیم بود. شاید آیندگان همچنان در باره لئوناردو داوینچی سخن بگویند. در باره مردی که ذهن تاریخ را همچنان بخود مشغول نگاه میدارد. هنرمند اسرار آمیزی که به حق شایسته عنوان مردی برای تمام فصول، میباشد. آری، لئوناردو: مردی برای تمام فصول.